הדרך לפסגה רצופה מהמורות: בכירים אמריקנים הגיעו לצפון קוריאה

מוטי סבן No Comments on הדרך לפסגה רצופה מהמורות: בכירים אמריקנים הגיעו לצפון קוריאה

אחרי ביטול הפסגה מצד נשיא ארה"ב נראה שהעניינים חוזרים למסלולם | אתמול נפגשו במפתיע נשיא דרום קוריאה עם שליט צפון קוריאה שם נאמר כי קים מעוניין בפסגה המתוכננת | היום בכירים אמריקנים הגיעו להכנות לקראת הפסגה המדוברת

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפסגה חוזרת? לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על ביטול הפסגה בינו לבין שליט צפון קוריאה, לאחר שלא היה אפשר לראות רצינות אמיתית בהצהרות של צפון קוריאה, והדיבורים כנגד סגנו. שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נפגש אתמול במפתיע עם נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין.

בסיום המפגש עדכן נשיא הדרום: כי קים מחוייב לפירוז ארצו מנשק גרעיני וכי הוא מעוניין בפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לשאלת הכתבים מה כוונתו בפירוז האם מוחלט או שלא, לא ענה הנשיא על הכוונה של שליט הצפון האם יפרז לחלוטין את ארצו מנשק גרעיני.

בתוך כך, נשיא ארה"ב התבטא לאחרונה כי הפסגה צפויה להתקיים עם קים, הוא רואה רצינות יותר מצד צפון קוריאה, מצידו הצפוני של המפגש, התבטא השליט קים ג'ונג און: כי רצונו הוא בקיום המפגש עם טראמפ והובלת ההסכם בין המדינות.

היום (ראשון) נודע כי משלחת של בכירים אמריקנים הגיעה לצפון קוראיה, בשביל להכין את הפסגה המתוכננת בסינגפור. סונג קים שהיה שגריר אמריקה בדרום קוריאה והאיש שהוביל את השיחות מול צפון קוריאה, נקרא אתמול מהפיליפינים, בשביל להוביל את המפגש.

סונג קים חצה אתמול את גבול קוריאה הצפונית ונפגש עם סגן שר החוץ צ'ו סון הואי, המשלחת תדון על פירוקה של צפון קוריאה מגרעין, השניים מכירים עוד מהיותם מובילי השיחות ב-2005 על הסכם פירוק הנשק הגרעיני.

יחד עם קים הגיעו לשיחות גם אליסון הוקר, מומחית לענייני קוריאה בוועדת הביטחון הלאומי, וכן גורם ממחלקת ההגנה. שני בכירים נוספים, מומחה למזרח אסיה במחלקת ההגנה וכן גורם שהתלווה למזכיר המדינה מייק פומפאו בנסיעתו לפיונגיאנג מוקדם יותר החודש, נמצאים כרגע בסיאול.

 



0 תגובות